3 Mayıs 2009 Pazar

Annemden Öğrendiğim Lezzetler

Mercimek Çorbası
Malzemeler
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 orta boy soğan
1 orta boy patates
1 havuç
1 avuç pirinç
su
tuz, karabiber, kekik, pul biber
Soğan, havuç ve patates rondoda çekilir. Yıkanmış mercimeklerle birlikte tencere koyulup üzerine su eklenir. Bir süre kaynadıktan sonra üzerine 1 avuç kadar pirinç eklenir. Kaynatmaya devam edilir. Pişmeye yakın tuzu ve diğer istenilen baharatları eklenir.

Tuzlu Kurabiye
Malzemeler:

1 paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı elma sirkesi
1/2 çay bardağı su
3 yemek kaşığı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı yoğurt
2 yumurta(birinin sarısını ayırıp üzerine sürüyoruz)
aldığı kadar un (kulak memesi kıvamına gelene kadar işte) :)

Yapılışı çok kolay! Bütün malzemeleri derin bir kapta karıştırıp yoğuruyoruz :)
Sonra istediğimiz gibi şekil veriyoruz.
Annem olsa 1 saat uğraşıp örgü şekilleri falan yapar ama ben o kadar sabırlı değilim.Kalıpla da şekil versek olur.Ve yumurta sarısını sürüp birazcık çörekotu serpiştiriyoruz.200 dereceye ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Kurabiyeleri fırında bırakıp içeri gitmiyoruz :) benimkiler nerdeyse yanmak üzereydi son anda kurtardım. sonra da afiyetle yiyoruz.mmm bak şimdi annemi hatırladım...

Taze Fasülye
Malzemeler:
300 gram taze fasülye (2 kişiyiz çünkü) :)
1 küçük soğan
2 domates
sıvı yağ

Önce soğanları yağda öldürüyoruz. (pembeleşene kadar demiyorum çünkü benim soğanlar hiç pembeleşmedi şimdiye kadar) :) sonra minik küpler şeklinde doğranmış domateslerimizi ekliyoruz ve biraz pişiriyoruz en son yıkayıp ayıkladığımız fasülyelerimizi tencereye atıyoruz
biraz kavuruyoruz ve üzerine sıcak su ekleyip bi miktar da tuz atıyoruz.işte böyle oluyor. Annem soğanlarla beraber biber de atar içine ama bu bibersiz versiyonu :)

Meşhuuurrr Un Kurabiyesi (!!!) (Kaçırmayın üzülürsünüz)
Malzemeler:
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
yarim paket pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

Annem sır gibi sakladığı tarifini bu şekilde verdi ama eksik bi malzeme mutlaka vardır diye düşünüyorum :) Çünkü bu kadarını alana kadar bile çatlattı beni. Yapılışını da soramadım artık. Herhalde hepsini yoğurup şekil veriyoruz :) Piştikten sonra da üzerine pudra şekeri serpiştiriyoruz. Ama annem yapınca gerrrrrçekten nefis oluyor. Yiyenler bilir. Olsa da yesek.

Kıymalı Pide
Malzemeler: 1,5 su bardağı ılık süt, 1 çorba kaşığı toz maya, 1 çay kaşığı tuz, 1 çağ kaşığı şeker
aldığı kadar un
İçi:
dana kıyma, maydonoz, soğan, domates, isterseniz biber (ben istemem) :)
Yapılışı:
Bir kasede maya ılık suya eklenir ve şeker de koyulup köpürene kadar beklenir. Diğer taraftan diğer malzemeler hazırlanıp hepsi birden yoğurulur. Kulak memesi kıvamına gelince üzeri güzelce örtülüp sarılarak (annem pikeye sarmam konusunda ısrar ettiği için öyle yaptım) 1 saat bekletilir.
Daha sonra bir kapta kıyma, küp küp doğranmış domates, soğan ve maydonoz da eklenip içi hazırlanır.miktarlarını kendi isteğinize göre ayarlayabilirsiniz. Sonra bekletilen hamurdan parça parça alınarak kayık şekli verilir ve içine de hazırlanan harc koyulur. ve 200 derece sıcaklıktaki fırına verilir.

1 yorum: